FAQ

Alles wat je nodig hebt om de perfecte batterij voor jouw project te vinden.

Kom je er niet uit? Bel ons op +31 10 307 4685 of mail naar info@rentabattery.nl voor advies.

Wij helpen je graag verder!


Welke batterij heb ik nodig? 

Dit hangt af van het vermogen (in Watt) dat je apparatuur vraagt, en hoe lang je de apparatuur wilt gebruiken. Op vrijwel ieder apparaat zit een sticker waarop is aangegeven hoeveel Watt het apparaat nodig heeft. Zie het voorbeeld hieronder van een TV, deze vraagt 180W. Als je deze TV zes uur aan zet vraagt dat 6*180 = 1180 Wattuur, oftewel ongeveer 1.2kWh aan energie. Hiervoor zou onze Beaver met een capaciteit van 1.5kWh de beste oplossing zijn.



Wanneer je klikt op één van onze draagbare batterijen vind je een tabel met voorbeelden van hoe lang je verschillende typen apparatuur kan gebruiken. Kom je er zelf niet uit, bel ons dan gerust op.


Hoe lang kan ik mijn apparatuur van stroom voorzien met een batterij?

Dit hangt af van het vermogen (in Watt) dat je apparatuur vraagt (zie beschrijving hierboven). Door de capaciteit van de batterij in kWh te delen door het vermogen in Watt, kan je bereken hoeveel uur je je apparatuur van stroom kan voorzien.

Voorbeeld:

 

Batterij: Beaver met capaciteit van 1.5kWh (1500Wh)

Apparaat: Versterker met vermogen van 50W.

Aantal uren: 1500/50 = 30 uren

 

Let er daarbij op dat de daadwerkelijke capaciteit over het algemeen ongeveer 20 procent lager ligt dan te theoretische capaciteit. In dit geval mag je daarom uitgaan van 24 uur.


Worden de batterijen vol geleverd?

Ja! De batterijen worden met een volle accu geleverd/opgehaald. Mocht je de batterijen voor een langere tijd huren, dan wordt een oplader bijgeleverd. 


Zijn alle batterijen bij alle pickup points beschikbaar?

Nee. Bij onze hoofdvestiging in Schiedam zijn alle draagbare batterijen uit voorraad leverbaar. Op onze andere locaties hebben we alleen de Beaver en Koala beschikbaar. In overleg kunnen we wel andere modellen of grotere aantallen leveren vanaf de pickup points.


Hoe lang van te voren moet ik een draagbare batterij reserveren?

Als het nodig is kunnen wij op dezelfde dag nog (spoed)leveringen verzorgen. Om zeker te zijn van de beschikbaarheid raden we je echter aan om minimaal een week van te voren te reserveren.


Kan ik accessoires huren?

Wij bieden vanuit onze vestiging in Schiedam verschillende accessoires zoals kabelhaspels, zonnepanelen of mobiele laadpalen om aan de bestelling toe te voegen. Zie hier alle accessoires.


Kan ik ook een waterkoker of koffiezetautomaat op de draagbare batterijen aansluiten?


Dit is mogelijk, maar niet met elke batterij. Waterkokers, koffiezetautomaten, tosti-ijzers en frituurpannen vragen over het algemeen veel vermogen, vaak 1500W tot 2000W. Onze Camel is in staat tot 2000W continu vermogen te leveren, en is voorlopig de enige batterij die geschikt is om deze apparatuur van energie te voorzien.

 

Kan ik mijn batterij op een andere locatie terugbrengen dan waar ik hem heb opgehaald?

Nee, dit kan helaas niet.

 

Kan ik korting krijgen als ik voor langere periodes of grotere aantallen huur?

Ja dat is mogelijk. Neem contact met ons op om staffelkortingen te bespreken.

 

Zijn de batterijen ook te koop?

Ja! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en prijzen.


Wanneer krijg ik mijn borg terug?

De borg wordt binnen 5 werkdagen na het inleveren van de gehuurde batterij weer teruggestort.


Kan ik mijn bestelling annuleren en welke kosten gaan daarmee gepaard?

In onze algemene voorwaarden is het volgende opgenomen over annuleren:

 

Huurder kan, tenzij anders is overeengekomen, de overeenkomst tot twee weken voor tijdstip van de terbeschikkingstelling van het huurobject schriftelijk kosteloos annuleren, tenzij hier in de offerte uitdrukkelijk een andere termijn voor is opgenomen. Bij het bevestigen van een offerte gaat huurder akkoord met de annuleringskosten zoals hieronder weergegeven:

 

-          20% van het orderbedrag, wanneer annulering plaatsvindt uiterlijk 14 dagen voor het tijdstip waarop het huurobject aan huurder ter beschikking gesteld wordt.

-          50% van het orderbedrag, wanneer annulering plaatsvindt uiterlijk 7 dagen voor het tijdstip waarop het huurobject aan huurder ter beschikking gesteld wordt.

-          80% van het orderbedrag, wanneer annulering plaatsvindt tussen 7 en 1 dagen voor het tijdstip waarop het huurobject aan huurder ter beschikking gesteld wordt.

-          100% van het orderbedrag, inclusief eventueel gemaakte transportkosten, indien de annulering plaatsvindt op de dag waarop het huurobject aan huurder ter beschikking gesteld wordt.